Ledelse

Foto: Kristina Brogaard og Mikael Hansen

Thy Sangskoles ledelse tæller Kristina Brogaard som daglig leder, Niels Granvig som Sangskolen kunstneriske leder foruden Mikael Hansen som projektkonsulent.

Kristina Brogaard startede som daglig leder af Thy Sangskole 1. jan 2020.
Hun har indtil da arbejdet som musiklærer i folkeskolen i 15 år og har sideløbende været musiklærer for Musikskolen i Thy.
I 2004 afsluttede hun læreruddannelsen på Nr. Nissum Seminarium og har efterfølgende taget en Diplom i Rytmisk Musik og Bevægelse på Jysk Musikkonservatorium.

Mikael Hansen er pr. 1. januar 2024 startet ved Thy Sangskole som projektkonsulent. Han har en baggrund som folkeskolelærer og efterfølgende en kandidat i anvendt filosofi og har stor erfaring med projekter og projektudvikling.

Niels Granvig har siden 2016 været kunstnerisk leder i Thy Sangskole, hvor han som dirigent for Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor står for at videreføre og udvikle korets placering i den absolutte elite.

Så syng da Danmark...synger vi i dag og sang vi for over 100 år siden.
Jeg finder det utrolig vigtig at stimulere og understøtte en fortsat sangkultur i Danmark.

At give sangskatten videre til de næste generationer, kræver at vi uddanner nye unge til at være f.eks. sangledere, korledere osv. Derfor arbejder vi i Thy Sangskole både for at støtte fællessangen for alle aldre, talentarbejdet blandt børn og unge og kompetenceløft til alle faggrupper, som kan have glæde af at bruge sangen i deres arbejde. Sangskatten er en gave vi alle har fået gennem generationer, - vi skal bare huske at bruge den, for så vokser den.

Kristina Brogaard, daglig leder af Thy Sangskole