Sangglad Mini

Hvad er Sangglad Mini?

• Sangglad Mini er for de 0-3-årige og deres voksne.
  • Sangglad Mini er for vuggestuer, dagplejer og familier, der ønsker at give sangen en helt central plads i børnenes dagligdag.
  • Målet med Sangglad Mini er, at sangen skal bidrage til en god start på livet.

Hvorfor Sangglad Mini?

• Der er brug for nærhed og tryghed, for at små børn kan trives, lære og udvikle sig.
  • Sang skaber nærhed og tryghed.
  • Derfor bidrager Sangglad Mini til at små børn kan trives, lære og udvikle sig.

Hvem står bag?

• Sangkraftcentrene
  • 13 kommuner
  • Støttet af Nordea-fonden

Hvad er en Sangglad dagpleje og vuggestue?

• Et pasningstilbud, hvor det at synge sammen er en lige så naturlig del af hverdagen som at spise sine måltider og gå udenfor i den friske luft.
  • Forløbet involverer hele personalegruppen eller dagplejegruppen
  • Sammen med en sangkonsulent etablerer man i løbet af 1-2 år en sangprofil, hvor sang er med til at understøtte det pædagogiske arbejde og er en fast del af hverdagens trygge rammer.

Forløbet

• Forløbet tilpasses den enkelte institutions eller dagplejegruppes hverdag og fokusområder
  • Opkvalificering sker på gulvet
  • Dagplejer: 2 år, 3 temaaftner, 9 besøg i lejestuegruppen, 2 hjemmebesøg.
  • Vuggestuegrupper: 8-10 måneders opkvalificerende forløb, 2 temaaftner, 4 konsulentbesøg i den daglige praksis på stuen
  • Vuggestuer: 2 år, 1 Kick-off, 25 konsulentbesøg i den daglige praksis, 2 pædagogiske aftener

Certificering

• Sangglad Vuggestue: fuld certificering
  • Sangglad Dagplejer: fuld certificering
  • Sangglad Vuggestuegruppe: basis-certificering. Modul der passer til Sangglad Børnehave

Laura Flensted-Jensen
Projekt- og udviklingsmedarbejder

Email: laura@sangenshus.dk

Kristina Brogaard
Daglig leder af Thy Sangskole
Email: mail@thysangskole.dk

This is a promo pod

Pods can be used to help promote important information and direct site visitors to additional information.

Umbraco, the most powerful and flexible CMS I have ever used.

Marc Love, Web Developer

Thy Sangskole