Thy Sangskole samarbejder med Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor om soloundervisning og talentudvikling af sangerne i koret. Drenge- og Mandskoret er et kor i eliteklassen, og vi gør vores bedste for at understøtte deres placering som et af Danmarks bedste kor.

Koret består af drenge og mænd fra 4. klasse til op i 20erne. Som korsangere får drengene et fantastisk fællesskab og et hav af oplevelser, de ikke kan få andre steder. De lærer at synge værker på engelsk, tysk, fransk, latin og de nordiske sprog. De bliver en del af et fællesskab med en stor mangfoldighed og et alderspænd, der hurtigt udvikler sig til et storebror-lillebror forhold, hvor man tager vare på hinanden. De får lov at synge udsolgte koncerter med topprofessionelle musikere og dirigenter fra ind- og udland og kommer på udlandsrejser til USA, Australien og en række europæiske lande. Koret synger til alle højmesser og andre kirkelige begivenheder i Thisted Kirke, og så har de et fast samarbejde med Aalborg Symfoniorkester, ligesom året byder på en del koncerter over hele landet.

Koret er siden 2015 blevet ledet af Niels Granvig, der har mange års erfaring som dirigent, korsanger og tilrettelægger af koncerter og musikgudstjenester. Niels har desuden stor erfaring som korleder for børne- og ungdomskor i København.

Det er et fuldstændig fantastisk arbejde at have med koret at gøre. Det er en personlig og faglig udfordring, fordi de er i al beskedenhed et af Danmarks bedste drenge- mandskor. Drengene går til opgaven med et enormt drive og en fantastisk energi, så det er en fornøjelse at arbejde med dem.

Niels Granvig, Korleder Thisted Kirkes Drenge- og Mandskor

Korets egen hjemmeside

På Thisted Drenge- og Mandskors egen hjemmeside kan du læse mere om koret.