I Thy Sangskole er vi ikke i tvivl. Sang kan noget helt særligt.

Det skaber glade børn, energiske børn og fællesskabsorienterede børn, og sangen har samtidig dokumenteret effekt på både indlæring, koncentrationsevner og sociale kompetencer. Der er alle mulige gode grunde til at sang har en central plads i børn og unges dagligdag, og derfor arbejder vi på Thy Sangskole med at få sangen ud i børnehaver og på skoler.

Masser af sangglade unge mennesker er også med at fastholde udviklingen af vores to elitekor, så vi sikrer, at der både i dag og i morgen er talentfulde sangere i Thy, der har lyst til at være en del af et kor i eliteklassen.

Se mere om vores projekter for børnehaver og skoler herunder.

Sang, bevægelse og læring

Nationalt opkvalifieringsprojekt af lærer og pædagoger i folkeskolen.

Projekt Sangglad

Vuggestuer og børnehaver kan blive certificeret som sangglad institution.

De fire vinde

4. klasser på Rolighedsskolen er en del af det nationale sangprojekt.

Folkeskoleprojekter

Thy Sangskole laver musicals på tværs af folkeskolerne i Thy.

Tag fat i os

Arbejder du på en skole eller børnehave, og vil du vide mere om, hvordan vi på Thy Sangskole kan understøtte sangen i jeres institution? Så tag fat i os her.